lokalizacje sklepów ze zdrową żywnością

Treningi dla początkujących

Źródło: pixabay.com

Ćwiczenia nas nie ominą jeśli zamierzamy schudnąć w szybszym tempie. Oczywiście mówi się, że zmiana nawyków żywieniowych sprawi, że zaczniemy gubić zbędne kilogramy i jest to prawdą. Jednak jeśli zależy nam na tym, by cieszyć się smukłą figurą jeszcze szybciej to treningi są jak najbardziej wskazane. Jak powinny wyglądać dla osób początkujących? Należy pamiętać o kilku wskazówkach. Przede wszystkim musimy mieć świadomość, że nie wszystkie ćwiczenia są dla nas. Nasze ciało dopiero przyzwyczai się do wysiłku. Dlatego też na początku poleca się taką aktywność fizyczną jak pływanie, nordic walking czy jazda na rowerze. Takie treningi nie powinny trwać zbyt długo – zazwyczaj jest to pół godziny. W ciągu tygodnia powinniśmy przeznaczać na nie maksymalnie 3 razy. Z pewnością nie należy wtedy stosować czegoś co możemy zauważyć u doświadczonych już osób – trenowanie do granic wytrzymania. To przede wszystkim może wywołać o nas kontuzje, które mogą nas wykluczyć na dłuższy czas. Zatem takie treningi nie są wskazane. Stopniowo przyzwyczajajmy swój organizm do wysiłku. Kiedy już zaczniemy poznawać swoje ciało możemy zacząć zwiększać tempo. Takie sprawy są zależne już indywidualnie. Ważne jest także to co tak naprawdę chcemy osiągnąć. Czy zależy nam na jakimkolwiek ruchu? A może wiążemy z treningami większe nadzieje? Chcemy zwiększyć swoją tkankę mięśniową? A może tylko zadbać o smukłą sylwetkę? Jest to ważne w kontekście celu. Dzięki temu wiemy jakie ćwiczenia mamy wykonywać i w jakich ilościach. Oczywiście najlepiej jest skorzystać z rad trenera. W takich przypadkach możemy liczyć na profesjonalne porady. Być może warto o tym pomyśleć choć na samym początku? I najważniejsze – nie pomijajmy rozgrzewki, a na końcu o ćwiczeniach rozciągających. Podsumowując, nie od razu zaczniemy mocno wyczerpujące treningi. Właściwie jeśli planujemy jeździć na rowerze to możemy zacząć to robić od zaraz. Nie liczmy na zbyt wielkie efekty pod kątem odchudzania. Jest to raczej okres, który ma przygotować nasze ciało do wysiłku.

One thought on “Treningi dla początkujących

  • 24 kwietnia 2017 at 11:04 am
    Permalink

    Ja od siebie mogę polecić pływanie! Chodzę przynajmniej 2-3 razy w tygodniu na basen i dało to bardzo fajny efekt. Przy okazji nauczyłem się pływać żabką 😉 Zawsze najpierw robię sobie małą rozgrzewkę płynąc powoli dwa baseny różnymi stylami począwszy od wspomnianej żabki po styl grzbietowy. A później to już w zależności od nastroju albo pływam kraulem albo żabką i do tego „strzałka” pod wodą. I tak robię minimum 20 długości w przeciągu godziny.

Dodaj komentarz

ok